6 metode prin care poti asigura succesul campaniei de video marketing

Categorie articol: Advertising Company

[:ro]6 metode prin care poti asigura succesul campaniei de video marketing[:]

6 metode prin care poti asigura succesul campaniei de video marketing

In ultima perioada, in special de cand Youtube-ul a devenit al doilea cel mai utilizat motor de cautare, dupa Google, putem observa cu usurinta ca video marketing-ul a luat amploare, fiind una dintre cele mai eficiente metode de promovare si marketing.

In 2017, 69% din campaniile publicitare online erau reprezentate de video marketing si visual advertising.

Majoritatea platformelor de internet incearca sa adopte strategii din ce in ce mai eficiente, care sa mute atentia consumatorilor de la reclamele TV, la cele online. S-au facut studii cu privire la aceasta schimbare, iar statisticile arata ca reclamele online, in special cele care ruleaza pe telefoanele mobile, au crescut cu cel putin 5 % fata de cele televizate.

Marketerii cunosc foarte bine importanta publicitatii video si o recomanda adesea, insa, atunci cand vine vorba de crearea efectiva a unui video, se pierd sau nu stiu de unde sa inceapa, campania lor devenind un adevarat esec.

Iata cateva informatii utile care te vor ajuta sa intelegi mai bine ce trebuie sa urmaresti in campania publicitara:

  • cca. 70% dintre romania vizioneaza reclamele video pe telefonul mobil, 20%  pe laptop/calculator sau tableta si numai 10% le urmaresc la TV;
  • 55% dintre consumatori urmaresc clipuri pentru a afla mai multe detalii despre produs, serviciu sau magazin si pentru a vedea o imagine reala a acestora;
  • mai mult de 40% dintre consumatori urmaresc clipuri pentru a invata: cum sa creeze anumite lucruri, cum sa foloseasca anumite produse, sau cum sa rezolve o anumita situatie;
  • 4 din 10 romani urmaresc live-uri pe Facebook;
  • In opinia romanilor, o reclama video ar trebui sa dureze maxim 5 minute;
  • Romanii prefera clipurile video cu continut comic;
  • Intervalele de timp in care clipurile video sunt cele mai vizionate sunt cuprinse intre 7:30-9:00 si 17:00-22:00.

Uite cum poti integra aceste statistici in continutul video, pentru o campanie publicitara reusita:

1. Fa un continu video care sa educe!

65% din informatie este procesata vizual. Asadar, video marketingul este cea mai utila metoda de a-ti educa publicul tinta. Exista mai multe variante prin care poti face acest lucru, ca de exemplu, le poti da sfaturi despre cum poate fi folosit produsul tau pentru beneficii maxime sau prin organizarea de webinarii care iti scot in evidenta brandul si valorile.

Atunci cand creezi un video in care doresti sa prezinti povestile de succes ale unor persoane, focuseaza-te pe pe modul in care produsul tau le-a venit in ajutor acestora.

O modalitate de conectare “mai personala” cu clientul, este postarea de tutoriale relevante pentru domeniul de lucru al afacerii tale. Desi ar putea parea ca ti-ai dezvalui secretele meseriei, te vei pozitiona ca un expert in domeniu, determinand clientii sa aiba incredere in tine si sa-si doreasca sa afle mai multe despre business-ul tau.

2. Centreaza-te in jurul povestii si nu al vanzarii

Aceasta regula se aplica atat in cazul continutului scris, cat si in cel video – concentreaza-te pe valoarea companiei si calitatea produselor si serviciilor oferite clientilor.

In loc sa iti obligi clientii sa iti cumpere produsele, fara alte argumente, mai bine abordezi latura sensibila a acestora si ii convingi ca solutiile pentru nevoile si dorintele lor sunt chiar produsele pe care le comercializezi sau serviciile pe care le oferi.

3. Optimizare SEO este importanta chiar si in video

Exista numeroase tehnici prin care te poti asigura ca videoclipul va fi gasit mai usor in motoarele de cautare. Atunci cand vine vorba despre clipurile realizate pentru indexarea in SEO, descrierea este totul. De ce?! Ei bine, descrierea ajuta algoritmii de cautare ai Google sa inteleaga tipul continutului.

Foloseste cat mai multe cuvinte cheie relevante, titluri unice si atractive si descrieri cat mai amanuntite.

4. Durata ideala a video-ului

Scurt si la obiect! – asta este motto-ul cel mai potrivit pentru un video viral.

Insa, durata lui poate varia de la 5-10 secunde, la 5-15 minute, in functie de mesajul pe care il transmite clipul.

Durata videoului tau variaza si in functie de platforma pe care il vei distribui si publicul tinta caruia ii este destinat. De exemplu: un instavideo nu ar trebui sa depaseasca 15-20 de secunde, 2-3 minute pe Facebook si asa mai departe.

5. Canalele de distribuire

Fie ca postezi pe Facebook, Google, Youtube, etc., fiecare canal de distribuire are specificul lui si ar trebui sa tii cont de asta pentru o campanie publicitara de succes.

Insa, dintre toate aceste platforme, Social Media castiga din ce in ce mai mult teren, datorita beneficiilor aduse. In comparatie cu metodele traditionale de promovare, precum reclame televizate, radio, ziare sau materiale publicitare, publicitatea online nu implica cheltuieli atat de mari, uneori fiind chiar gratuite, printr-o optimizare corespunzatoare.

In plus, se pot distribui foarte usor, si pot fi vizualizate de un public larg, datorita functiei de sharing.

Social Media iti ofera posibilitatea de a stabili anumite targeturi, precum: cresterea traficului pe website, cresterea conversiei vizitatori-clienti, crearea unei identitati a brand-ului, popularizarea acestuia in randul unui public cat mai larg si stimularea interactiunii cu publicul tinta.

6. Momentul optim pentru distribuire

Intervalele de timp in care clipurile video au un numar ridicat de vizualizari, sunt cuprinse intre 7:30-9:00 (dimineata, la cafea sau in drum spre job – in masina/mijloace de transport) si 17:00-22:00 (relaxarea de dupa munca).

Ai nevoie de ajutor in compania ta? Contacteaza-ne: https://gefex.ro/contact

Articole din aceeasi categorie

Articole din alte categorii