5 pasi importanti in realizarea unei reclame radio eficiente
De mai bine de 100 de ani, radio-ul a fost si ramane un mijloc eficient si accesibil de comunicare a informatiilor catre o masa mare de oameni, chiar daca tehnologia avanseaza cu pasi repezi spre noi modalitati de marketing si publicitate mult mai complexe si mai practice.
In fiecare zi, petrecem cel putin cateva zeci de minute in masina, ascultand radio in timp ce ne deplasam spre locul de munca. Dar indiferent de timpul petrecut in trafic, este imposibil sa nu auzim cel putin o reclama la radio. Daca reclama este realizata strategic, daca este sonora si memorabila, cu siguranta o sa ii fredonezi melodia din fundal sau o sa iti aduci aminte de motto-ul haios intreaga zi. Acest lucru face ca, atunci cand ai nevoie de produsul respectiv, sa iti aduci aminte de reclama si sa apelezi direct la compania care il promoveaza.
Crezi sau nu, inca mai sunt o multime de oameni care asculta zilnic radio, fie ca vorbim de un aparat radio fizic sau cele de pe platformele online. Ba mai mult, conform unui studiu realizat de un grup de marketing research, in medie 75% din populatia Romaniei asculta cel putin 20 de minute pe zi muzica, stiri sau alte informatii la radio.
Asta inseamna ca mai mult de jumatate dintre romani aud zilnic reclame la radio, chiar si in secolul 21. Atunci de ce sa nu realizezi o reclama memorabila, care sa acapareze atentia tuturor ascultatorilor?
Iata care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmezi pentru a realiza o reclama eficienta:
1. Alege postul de radio in functie de publicul vizat
Fiecare post de radio se adreseaza unei anumite categorii de persoane. Poate ca acesta e
ste si unul dintre cele mai mari avantaje ale reclamelor pe posturile radio, respectiv faptul ca ai posibilitatea de a te adresa unui segment-tinta foarte bine definit.
Postul radio nu se va alege in functie de preferintele tale, ci de tipologia clientilor tai, deoarece, pana la urma, scopul este de a atrage publicul si de a-l transforma in consumatori, nu de a-ti asculta singur, propriile reclame.
Odata stabilit care va fi postul pe care iti vei promova produsele sau serviciile, lucrurile vor incepe sa prinda contur, deoarece acum iti cunosti ascultatorii si iar acesta este un punct important de plecare in redactarea continutului, alegerea modului de exprimare, a vocii, a muzici, a mesajului, a frecventei si programului de redare.
2. Mesajul trebuie sa fie coerent, captivant si “familiar”
La fel ca orice alta reclama, rolul continutului ei este de a transmite emotii.
Pentru a indeplini acest rol, in primul rand, mesajul trebuie sa urmareasca o anumita structura:
- Introducerea trebuie sa contina cuvintele cheie care sa capteze atentia. Aici ma refer la identificarea nevoilor publicului tinta.
- Cuprinsul trebuie sa contina solutia care satisface nevoile identificate, respectiv produsul tau, alaturi de numeroase adjective care sa il descrie pe scurt, precum: ieftin, avantajos, irezistibil, eficient, util, etc.
- In final, nu uita sa precizezi cat mai clar datele de contact ale companiei tale: denumire, adresa, numar de telefon, website, sau orice alta informatie pe care o consideri relevanta.
In plus, daca vrei sa realizezi o reclama radio memorabila in mintea ascultatorilor, structura mesajelor trebuie sa fie aceeasi de fiecare data. Ceea ce vreau sa spun este ca, o reclama reusita este aceea pe care o poti identifica in primele cateva secunde de la difuzarea ei. De exemplu, daca in spotul anterior ai folosit un anumit slogan sau muzica de fundal, foloseste aceleasi detalii familiare strategice si in promovarea urmatoarelor produse.
3. Alege cu atentie vocea, intonatia si muzica
Cred ca si tie ti s-ar parea ciudat sa asculti radio si sa auzi dintr-o data un anunt cu muzica monotona, in care cineva ar enumera lent niste denumiri de produse. Sau mai rau, muzica din fundal este mult prea zgomotoasa, iar textul abia se distinge.
Nu oricine poate citi cu intonatia si vocea potrivita textul redactat. Acestea trebuiesc alese strategic si iti recomand sa fii si tu prezent in studio atunci cand se aleg actorii.
Insa, cea mai potrivita persoana care ar putea sa indice, direct in scenariu atat momentele cand apar efectele sonore, cat si tipul de sunete potrivite este copywriter-ul. Tot el este cel care ar trebui sa aleaga si muzica, studio-ul oferindu-i doar bazele de date pe care le detine.
Cele mai bune spoturi sunt cele pe care le putem identifica prin muzica si voce inainte de a auzi marca sau orice alt indiciu despre produsele care sunt prezentate in acel moment.
4. Atentie la durata spotului!
Durata unui spot audio este de aproximativ 30 de secunde, insa un spot reusit, cu un mesaj clar si concis nu depaseste 15 secunde.
In acest timp poti comunica esentialul si poti recomanda ascultatorilor sa intre pe site pentru detalii, ca oricum nu sta nimeni la volan sa noteze adrese, numere de telefon, sau alte detalii pe care le aude la radio.
In general, frecventa de vorbire este de doua cuvinte pe secunda, asadar spotul tau nu va contine mai mult de 60 de cuvinte. In cazul in care vrei, totusi, sa adaugi pauze dramatice sau alte elemente de efect, va trebui sa reduci si mai mult numarul de cuvinte.
5. Momentul si frecventa difuzarii
Audienta cea mai numeroasa a posturilor de radio este constituita din soferii si pasagerii care merg cu autoturismele la munca, iar orele de varf sunt cuprinse intre 8 – 10, respectiv 16-18.
Tocmai de aceea, in negocierea contractului iti recomand sa soliciti in mod expres introducerea spotului macar o data sau de doua ori in aceste intervale orare.
Aminteste-ti ca nu vrei sa arunci banii pe fereastra, ci vrei sa ai rezultate in urma campaniei, fie ele si de brand awarness. Asadar, fa tot posibilul (chiar daca acest lucru inseamna un cost suplimentar) ca spotul tau sa fie primul care va fi difuzat in orele de varf, pentru ca exista tendinta in randul multor ascultatori sa schimbe postul atunci cand incep reclamele.
Ai nevoie de ajutor in compania ta? Contacteaza-ne: https://gefex.ro/contact
10 motive pentru care ai nevoie de advertising in compania ta
/in Advertising Company /byAdvertising-ul poate fi vital pentru o afacere. Este o metoda directa de a lua legatura cu consumatorul si a-l atrage catre produsele sau serviciile pe care le oferi. Unele firme inca pun la indoiala necesitatea advertising-ului si nu considera necesar un buget alocat pentru publicitate. Acest lucru, insa, poate fi o mare greseala. Publicitatea este, […]
5 trucuri utile pentru a creste vanzarile cu ajutorul Instagram-ului
/0 Comments/in Advertising Company /by[:en] [:ro] [:]
5 pasi importanti in realizarea unei reclame radio eficiente
/0 Comments/in Advertising Company /by[:en] [:ro] [:]